poniedziałek, 19 listopada 2012

Ale makaron!

Jest! Zrobiłam go całkiem sama!

Wiem, wiem... Zrobienie domowego makaronu to żaden wyczyn, ale ten wyszedł przepyszny!

No bo co może być lepszego od domowego pełnoziarnistego makaronu z otrębami i ulubionym sosem?

U nas dzisiaj z pesto, a Ty z czym go podasz?:)


Jeżeli do ciasta nie dodasz jajek, a nie musisz, to makaron nie tylko będzie bardziej miękki, ale także będziesz mógł włączyć go do I fazy MM w ramach dania węglowodanowego.
Jeśli dodasz jajka (im więcej, tym twardsze będzie ciasto), to możesz go podawać w II fazie z każdym "tłuszczowym" dodatkiem, jak np. pesto.





Pełnoziarnisty makaron z otrębami

dla 2 osób

Składniki:

  • 200 g mąki pełnoziarnistej (ja użyłam pszennej)
  • 10 g otrębów
  • łyżka soli
  • łyżeczka oliwy
  • jajka (opcjonalnie)
  • letnia woda

Sypkie składniki wymieszać w misce i wysypać na stolnicę. Dodać oliwę i, ewentualnie, jajka. Ciasto zagniatać stopniowo dodając wody do momentu uzyskania jednolitej konsystencji. Ciasto powinno być stosunkowo luźne.








Stolnicę obficie posypać mąką i rozwałkować ciasto na grubość około 2 mm. 




Teraz możesz wycinać paski albo robić kokardki, co chcesz. Ja zrobiłam najszybszą wersję- tagliatelle :) Taki makaron oprósz lekko mąka i zostaw na minimum pół godziny, aby lekko wysechł. 

Jeśli chcesz zrobić większą ilość makaronu na później, to susz ciasto przez 24 godziny, a potem przechowuj w szczelnym pojemniku.






Makaron gotuj w osolonej wodzie 4 minuty, tak by był al dente!







1 komentarz: